reklama

Žiadne keby

Život nám prináša mnoho ,,keby". Tak napríklad: ,,Keby som mal peniaze, kúpil by som si..." ,,Keby si vedel koľko toho ešte mám..." ,,Keby ten hamburger bol môj a nie toho chlapca..."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Myslím, že ako príklad stačia tieto tri keby. Môžme si na nich všimnúť rôzne tvary slova mať. Na slovenčine sa mi páči okrem iného aj to, že pre zmenenie významu slova nám stačí nahradť jedno písmeno, prípadne pridať dĺžen, čiarku a podobobne. Presne tak je to aj v slove mať. Prvé písmeno vymeníme za ,,d" a máme jeho opozitum. Avšak touto výmenou nastala oveľa väčšia zmena ako sa nám môže na prvý pohľad zdať. Už to nieje to staré mať, ktoré myslelo na seba. Práve naopak- máme tu nové dať, ktoré myslí a bude myslieť na teba. Už to nieje len o mne ale je to aj o tebe. A v konečnom dôsledku to nieje o Romanovi ale o Kristovi. Veď on si svoj život nenechal pre seba ale dal ho pre nás, aby sme mohli vojsť do Božieho kráľovstva. Tak je to aj v našom živote- radšej zostaneme doma a nepôjdeme do sveta- veď čo ak by nás nejaký tulák zastavil a spýtal sa nás či by sme mu nemohli prispieť nejakou tou mincou. To radšej zostaneme doma s istotou, že minca zostane v našom vačku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A ešte v niečom je nemalý rozdiel. Tým, že u Krista neexistuje mať ale dať, vypadáva slovko ,,keby". On nehovorí: ,,Keby som tak dal za teba život, to by si predsa mohol mať život večný..."

Namiesto toho nám vždy povie: ,,Ja dám svoj život za teba, aby (ty) si mal život večný."

To čo On neurobil ani raz, my robíme takmer nepretržite: On nepodmieňuje, my áno...

P.S.: Tuláka s mincou som použil v úvahe zámerne preto, lebo čoraz viac sú pre ľudí dôležitejšie materiálne hodnoty (t.j. aj peniaze). Keby sa nás tulák opýtal napríklad na náš súcit s ním, nejeden z nás by odpovedal: ,,Súcit? A to je čo?"

Roman Klaška

Roman Klaška

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Božie dieťa, Bohom milované. Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu